„Кървава сватба“ – сватба удавена в жлъч

Докато крачех из града, забелязах един театрален афиш, който моментално привлече погледа ми. Афиш, който помня много добре – размер 70х50 см, 1+0 цвята, 115 гр. дв. хр. хартия. На него, със зелени букви, пише „Кървава сватба„. Преди време, точно преди премиерата на спектакъла (11 септември 2006), доста критики отнесох заради този афиш както от Мариус, така и от Емил Бонев. Тези афиши бяха скрити, за да бъдат направени нови, по-големи и в червен цвят. Пък и не бяха одобрени от копродуцентите, ЕТФ „Сцена на кръстопът“. Не че новите са, ама това е друг въпрос.

Та ходя си аз по улиците и виждам малките зелени афиши, разлепени чинно от Роберт на видни места по центъра.

И, мисля си, дали някой ще се сети да удари едно извинение за всичката вербална помия, която се изля по мой адрес тогава, че да се наложи афишите да бъдат прибрани (а трябваше да бъдат унищожени, ама аз реших да ги запазя), да бъдат правени нови (тройно по-скъпи), а сега, след като вече ме няма, изведнъж да стават много хубави, чудесни дори, и да влязат в употреба. Или, тъй като представлението е тръгнало към залеза си (защото не се продава адекватно от обитателките на терариума – така наричам билетна каса), са влезли в употреба, за да не стават зян.

Не че няма афиши, има, преди да си тръгна бях поръчал в Жанет-45 афиши за това представление, те са готови, чакат да бъдат платени и взети.

(Интересно ми е също колко ли още неща, за които ми е била трита сол на главата, сега са станали чудесни и могат да се използват. Защото аз се сещам за поне 3 такива.)

А в „Кървава сватба“ така и не се стига до първа брачна нощ, камо ли да се консумира брака, а оттам – и невъзможността на Жениха да пръсне от … жлъчката на Невестата.

А иначе представлението е повече от добро, въпреки че остава недосразбрано от зрителите – в него е вплетена много символика, която трябва да бъде правилно разгадана, в противен случай представлението ви се струва досадно. Като цяло не съм особено голям почитател на Мариус като режисьор, предпочитам го на сцената, но тук решенията му ми допаднаха.

  • За същаление си прав, че „Кървава сватба“ остава неразбрана от зрителите. Повечето познати, които са били на постановката се оплакват как „някакви хора само са се деряли и крещяли на сцената“….
    Такива подобни. Мъча се аз да им разяснявам, та да погледнат с по-различен поглед на нещата, ама не се получава… Мариус не е за всеки май…
    А идеята му с баркода е гениална!

  • За същаление си прав, че „Кървава сватба“ остава неразбрана от зрителите. Повечето познати, които са били на постановката се оплакват как „някакви хора само са се деряли и крещяли на сцената“….
    Такива подобни. Мъча се аз да им разяснявам, та да погледнат с по-различен поглед на нещата, ама не се получава… Мариус не е за всеки май…
    А идеята му с баркода е гениална!

  • А и още нещо….защо прехвърляш вината за продажбите на касиерките. Те какво общо имат. Не трябва ли повече реклама, за да се напълни салона. Едно време се ходеше организирано от училище. Да пробват там да агитират децата.

  • А и още нещо….защо прехвърляш вината за продажбите на касиерките. Те какво общо имат. Не трябва ли повече реклама, за да се напълни салона. Едно време се ходеше организирано от училище. Да пробват там да агитират децата.

  • Моите любими билетни касиерки са и организаторки, т.е. те се занимават с организираното посещение. Личи си колко се справят, колко са добри в продажбите. Тъжното е, че на гостуващи представления си скъсват дирниците да събират хора, защото тогава взимат процент. Даже 20%. Сметни си 550 места по, да кажем 8 лева цена на билет. Ха сега си извади 20% и прецени има ли смисъл да се хабят за някакви си 280-300 лева заплата за месец, като могат да си ги изкарат само с едно гостуване на софийски театър. И после директорът ще ми обяснява, че те били най-добрите…

  • Моите любими билетни касиерки са и организаторки, т.е. те се занимават с организираното посещение. Личи си колко се справят, колко са добри в продажбите. Тъжното е, че на гостуващи представления си скъсват дирниците да събират хора, защото тогава взимат процент. Даже 20%. Сметни си 550 места по, да кажем 8 лева цена на билет. Ха сега си извади 20% и прецени има ли смисъл да се хабят за някакви си 280-300 лева заплата за месец, като могат да си ги изкарат само с едно гостуване на софийски театър. И после директорът ще ми обяснява, че те били най-добрите…

  • 20 %…..Сметнах си…Това е ненормално!!! А цените понякога надвишават и 10 лв. Ами PR отдела, част от който беше и ти? Каква му е ролята тогава?

  • 20 %…..Сметнах си…Това е ненормално!!! А цените понякога надвишават и 10 лв. Ами PR отдела, част от който беше и ти? Каква му е ролята тогава?

  • Преди мен нямаше такова нещо като PR, никой не се занимаваше конкретно с това. Даже и аз като започнах, бях назначен на длъжността „Ръководител бюро Реклама“. Човекът-бюро :). После взех, че станах „експерт Реклама и PR“, а сега отново никой не се занимава само с това. Ама то няма и защо да се занимава, тъй като за PR е необходима свобода на словото, нещо, което в комунистическо общество, където има яка цензура, е недостижимо. Иначе аз се занимавах именно с опити да сваля комунизма и да поддържам преки връзки със зрителите и медиите.

  • Преди мен нямаше такова нещо като PR, никой не се занимаваше конкретно с това. Даже и аз като започнах, бях назначен на длъжността „Ръководител бюро Реклама“. Човекът-бюро :). После взех, че станах „експерт Реклама и PR“, а сега отново никой не се занимава само с това. Ама то няма и защо да се занимава, тъй като за PR е необходима свобода на словото, нещо, което в комунистическо общество, където има яка цензура, е недостижимо. Иначе аз се занимавах именно с опити да сваля комунизма и да поддържам преки връзки със зрителите и медиите.

  • Май сте прави, че Мариус не е за всеки. Аз също я гледах, но така и не разбрах „по-дълбокият“ смисъл… 🙁
    Малко разяснение може ли?

  • Май сте прави, че Мариус не е за всеки. Аз също я гледах, но така и не разбрах „по-дълбокият“ смисъл… 🙁
    Малко разяснение може ли?

  • Има ли нещо конкретно, което е останало неразбрано, което искаш да разясня, или глобално не си схванал идеята на Мариус?

  • Има ли нещо конкретно, което е останало неразбрано, което искаш да разясня, или глобално не си схванал идеята на Мариус?