Фантомът от операта

Музика, която всички познавате – било заради филма на Джоуел Шумахер, било заради мюзикъла на Андрю Лойд Уебър, било заради романа на Гастон Льору. Може и да е заради версията на Nightwish.

По-долу са включени няколко клипа на едноименната песен, в различни изпълнения:

  • от филма на Джоуел Шумахер – Еми Росъм и Джерард Бътлър
  • от мюзикъла на Ендрю Лойд Уебър – Сара Брайтман и Стив Хърли
  • Сара Брайтман и Антонио Бандерас
  • Николай Басков и Лариса Рудакова
  • Nightwish
  • Ето нещо и за любителите на силни усещания – версии на други езици

  • на бразилски
  • на корейски
  • на китайски
  • на руски

А ти кога за последно беше на опера?

  • Велико!!! Поздравления за подборката.
    Обажавам Андрю Лойд Уебър.
    И чудя се защо никой не е поставил нищо на него тук в България? Нещата му са доста комерсиални – ще привлече публика…. 😕

  • Велико!!! Поздравления за подборката.
    Обажавам Андрю Лойд Уебър.
    И чудя се защо никой не е поставил нищо на него тук в България? Нещата му са доста комерсиални – ще привлече публика…. 😕

  • вероятно заради проблема с авторските права – откупуването им вероятно е непосилна сума за българските оперно-филхармонични дружества. А и предвид на какво заприличаха няколко мюзикъла, поставени на българска сцена (в Народния театър) от Борис Панкин… ами по-добре да се наслаждаваме на оригинала, вместо да плюем след това.

  • вероятно заради проблема с авторските права – откупуването им вероятно е непосилна сума за българските оперно-филхармонични дружества. А и предвид на какво заприличаха няколко мюзикъла, поставени на българска сцена (в Народния театър) от Борис Панкин… ами по-добре да се наслаждаваме на оригинала, вместо да плюем след това.

  • Точно в правата е проблемът, а и в перфекционистките условия на Уебър за постановките. Мюзикъл се поставя и с огромен бюджет, какъвто у нас е все още мечта. Досега сме гледали бутафорни постановки на ръба на самодейността, особено „Иисус Христос Суперзвезда“ в Музикалния (гледах го преди да се настани Калки там в главната роля).
    Иначе и аз обожавам тази музика, макар че десетилетие наред в „Неделя 150“ на „Хоризонт“ я използваха като подложка, фон, разделител и т.н. та ми беше втръснало. Много съм ти благодарен за подборката, оправи ми се настроението от самата мисъл за този мюзикъл. 🙂

  • Точно в правата е проблемът, а и в перфекционистките условия на Уебър за постановките. Мюзикъл се поставя и с огромен бюджет, какъвто у нас е все още мечта. Досега сме гледали бутафорни постановки на ръба на самодейността, особено „Иисус Христос Суперзвезда“ в Музикалния (гледах го преди да се настани Калки там в главната роля).
    Иначе и аз обожавам тази музика, макар че десетилетие наред в „Неделя 150“ на „Хоризонт“ я използваха като подложка, фон, разделител и т.н. та ми беше втръснало. Много съм ти благодарен за подборката, оправи ми се настроението от самата мисъл за този мюзикъл. 🙂

  • Спас Колев

    Хе, бразилският май все още се нарича португалски. Липсват им нечии комплекси за малоценност – сигурно размерът има значение. 🙂

  • Спас Колев

    Хе, бразилският май все още се нарича португалски. Липсват им нечии комплекси за малоценност – сигурно размерът има значение. 🙂

  • Така де, бразилски португалски.

  • Така де, бразилски португалски.

  • Йоана Йоткова

    Руската версия просто докосва сърцето. Толкова спяти гласове и толкова хубав превод…Версията на Nightwish също звучи великолепно. Колкото до филма, честно казано очаквах нещо повече. Много слабо изпълнение! Този фрагмент е висока топка за Ейми Росъм. Да, съгласна съм-красива е и изпълнява ролята много добре, но не впечатлява с някакви особени гласови данни.Гласът и звучи някак си детински.

  • Йоана Йоткова

    Руската версия просто докосва сърцето. Толкова спяти гласове и толкова хубав превод…Версията на Nightwish също звучи великолепно. Колкото до филма, честно казано очаквах нещо повече. Много слабо изпълнение! Този фрагмент е висока топка за Ейми Росъм. Да, съгласна съм-красива е и изпълнява ролята много добре, но не впечатлява с някакви особени гласови данни.Гласът и звучи някак си детински.

  • По време на снимките, Еми Росъм е едва на 15 години, а и дотогава никога не е пяла такива песни, за да има школовка. Което не значи, че не се справя добре.

  • По време на снимките, Еми Росъм е едва на 15 години, а и дотогава никога не е пяла такива песни, за да има школовка. Което не значи, че не се справя добре.

  • Николай Йорданов

    Не е била на 15, а почти на 18 (родена е през 1987 г.) и опрeделено не се справя добре. И е разбираемо…това е филм и в него се залага повече на визията тколкото на гласовите данни. Със сигурност има много по-талантливи момичета на тази възраст, които биха изпълнили партиите на Кристин Даае пъти по-добре. Доказателства за това има дори в родния ни Music idol.

  • Николай Йорданов

    Не е била на 15, а почти на 18 (родена е през 1987 г.) и опрeделено не се справя добре. И е разбираемо…това е филм и в него се залага повече на визията тколкото на гласовите данни. Със сигурност има много по-талантливи момичета на тази възраст, които биха изпълнили партиите на Кристин Даае пъти по-добре. Доказателства за това има дори в родния ни Music idol.