Categories
Театър

„Дванадесета нощ“

Дванадесета нощСнощи гледах постановката на Младежки театър „Николай Бинев“ „Дванадесета нощ“, реж. Крикор Азарян. И, да си призная, останах повече от впечатлен. Защото представлението не само ми хареса, ами направо ме залепи за седалката по време на действието, а когато дойде време за антракт, просто не ми се ставаше, исках магията да продължи, а след края дълго и от сърце аплодирах изпълнението. Досега това ми се е случвало само веднъж, когато гледах представлението на пловдивския театър „Братя Карамазови“.

Винаги съм бил на мнение, че едно театрално представление трябва да е максимално чисто и ясно като послания, от типа театър, който може и трябва да се играе на площад, пред много хора, и да може да достигне до всеки и да го забавлява. Театър от възрожденски тип. И „Дванадесета нощ“ беше точно това… че и нещо повече.

Някак логично и очаквано беше, че постановката ще е повече от голям успех за режисьора, след като това е четвъртото му поред посягане към шекспировия текст. Не съм гледал другите му варианти, но тук е изключително дързък. Дотолкова, че да повери всички роли на мъже. При това мъже, които имам чувството, че много добре са подбирани за образите, които се очаква да изградят. Идеята за скритата самоличност добива ярка театралност и дава добри възможности за театрална игра в ситуацията мъж, който играе жена, която се преоблича като мъж и всякакви други вариации на тема „не съм това, което виждате. Брилянтно.

Е няма такава Оливия (Малин Кръстев), уникална е и Мария (не зная името на актьора)! Безупречна роля на Малволио (Георги Кадурин)…

Освен режисьорските решения, ми допадна и сценографията – такава, че оставя много на въображението. Нищо не липсваше, но и нищо не беше в повече. Няма промяна по време на действието. Това е декорът. Точка.

За финал – представление-шедьовър, което не трябва да бъде гледано само веднъж. Ако имам възможност, с удоволствие бих го изгледал поне още 2-3 пъти. А ако все още не сте го гледали – пропускът е поправим, Младежкия театър ще го играе и през този сезон, бързайте към касата!

By Димитър Цонев

Аз съм Димитър Цонев и съм независим уеб стратег и анализатор — изследвам какво се е променило в дигиталния свят и как то дава отражения на бизнеса, както и за начини, по които да се подобри използването на новите технологии.

Също така съм дигитален футурист — следя за новите тенденции и начините, по които те ще окажат или вече оказват влияние на бизнеса и отделните потребители.

Повече за мен можете да прочетете на тази страница, а можете да се свържете с мен по някой от следните начини.

8 отговори на “„Дванадесета нощ“”

Поредното потвърждение на старата ми теза, че качествените зрители са най-добрите театрални критици. Стига да умеят да пишат добре (както е в случая). Знаеш, познавам професионалните критици – за жалост само 2-3 от тях пишат в медиите. Явно за автентични рецензии ще трябва вече да разчитаме на блогосферата. Изпитвам огромен професионален респект към качествената критика, затова си позволявам да те поздравя за тази статия. И без това в Младежкия от откриването насам не съм стъпвал, ще ида с радост да гледам този спектакъл. 😎

Поредното потвърждение на старата ми теза, че качествените зрители са най-добрите театрални критици. Стига да умеят да пишат добре (както е в случая). Знаеш, познавам професионалните критици – за жалост само 2-3 от тях пишат в медиите. Явно за автентични рецензии ще трябва вече да разчитаме на блогосферата. Изпитвам огромен професионален респект към качествената критика, затова си позволявам да те поздравя за тази статия. И без това в Младежкия от откриването насам не съм стъпвал, ще ида с радост да гледам този спектакъл. 😎

Благодаря ти за оценката. Аз обичам да гледам театър и когато нещо ми харесва – го казвам, а когато не ми – още по-зле. Но знаеш ли, от работата си в театъра познавам някои театрални критици и… как да кажа, не съм „с най-добри чувства“ към писаческите им умения. Т.е. уменията са им окей, но пък не умеят да гледат театър така, че да видят това-онова. Оттам, струва ми се, че идва проблемът. Но пък за сметка на това блогосферата е безпристрастна към автори, режисьори, театри, което намирам за прекрасно – дори да има „платени“ публикации, ще има и такива, които да казват истината (или пък ще си проличи, че са такива от коментарите).

Иначе наистина горещо препоръчвам спектакъла както на теб, така и на всеки, който обича да си подарява удоволствието, наречено театър.

Благодаря ти за оценката. Аз обичам да гледам театър и когато нещо ми харесва – го казвам, а когато не ми – още по-зле. Но знаеш ли, от работата си в театъра познавам някои театрални критици и… как да кажа, не съм „с най-добри чувства“ към писаческите им умения. Т.е. уменията са им окей, но пък не умеят да гледат театър така, че да видят това-онова. Оттам, струва ми се, че идва проблемът. Но пък за сметка на това блогосферата е безпристрастна към автори, режисьори, театри, което намирам за прекрасно – дори да има „платени“ публикации, ще има и такива, които да казват истината (или пък ще си проличи, че са такива от коментарите).

Иначе наистина горещо препоръчвам спектакъла както на теб, така и на всеки, който обича да си подарява удоволствието, наречено театър.

О, да, дванадесетата нощ, пресъздадена от тези актьори в Младежкия театър, е истинско преживяване! Аз лично останах страшно доволен, заслужава си да се види това зрелище! 🙂

О, да, дванадесетата нощ, пресъздадена от тези актьори в Младежкия театър, е истинско преживяване! Аз лично останах страшно доволен, заслужава си да се види това зрелище! 🙂

Огнян Голев!-прекрасна Мария 😛
Аз на Малин не съм му фенка, седеше и се хилеше като ряпа на любовната сцена с Дарин…пък и в „Тартюф“…оу…, нооо „Дванайста нощ“ е хубаво представление, да!:))Усмивки!

Огнян Голев!-прекрасна Мария 😛
Аз на Малин не съм му фенка, седеше и се хилеше като ряпа на любовната сцена с Дарин…пък и в „Тартюф“…оу…, нооо „Дванайста нощ“ е хубаво представление, да!:))Усмивки!

Вашият коментар