Аз също съм Катрин Деньов

Аз също съм Катрин Деньов“ е най-новото заглавие от репертоара на Драматично-куклен театър „Константин Величков“ в Пазарджик, съвместен проект заедно с Театрална работилница „Сфумато“ и театрална компания „Контрапункт“.

Драматургичната основа е на Пиер Нот, а преводът и адаптирането на български, както и поставянето му на родна сцена, е от режисьора Владимир Петков. Текстът на Нот е социална сатира, малко, странно и налудничаво кабаре, в което се разказва за разрушителната неспособност на човека да възприеме себе си такъв, какъвто е. Става въпрос за езика и начините на всекидневното общуване, за неговите болести, за неразбирателството, за силата на мечтите, за недостатъчността да бъдеш себе си, за отказването от себе си в името на някаква абсолютна икона. Живот назаем в някакъв друг образ. Икона, която е над известността, представляваща визията за себе си през призмата на другия, видяна през неговите многобройни превъплащения.

Всичко звучи прекрасно и интригуващо, кара те да се запътиш към билетната каса или да отвориш онлайн скиците, за да си купиш билетче… докато не изгледаш видеото, което трябва допълнително да те мотивира…

Много е възможно видеото да е снимано по време на някоя от ранните репетиции, докато още не са уточнени всички детайли, но това е малко вероятно. Изключително неприятно е да гледаш актьорско безсилие на сцената, прикрито зад истерични крясъци и викове.

Аз също съм Катрин Деньов

Аз също съм Катрин Деньов

А ако има нещо, което да мразя повече от безпричинното викане, породено от актьорско и/или режисьорско безсилие, това е като видя някой да се чекне върху труда на сценографа. Замислете се само за миг дали е нормално, доколко е въздействащо, колко често правите това в къщи. Убеден съм, че и Катрин Деньов не го прави! Някак е необяснимо как режисьора-преводач като има такъв силен и въздействащ текст не го използва пълноценно за да грабне публиката, а разчита на подобни решения, с които да забавлява. Да, никой не очаква скучен речетатив, но пък и това ми идва малко в повече.

Честно да си призная, колкото и да съм убеден, че текстът на Пиер Нот ще ми допадне, толкова съм и убеден, че няма да стъпя в салона, за да го гледам в тази му интерпретация. Независимо колко положителни мнения за постановката прочета.

Включете се в разговора

16 коментари

  1. Извинявайте г-н Цонев, ама като чета интелигентните ви постове, стигам до извода, че вие просто не може да сте Пъпеша. Прав ли съм?

  2. Извинявайте г-н Цонев, ама като чета интелигентните ви постове, стигам до извода, че вие просто не може да сте Пъпеша. Прав ли съм?

  3. Г-н Цонев, да разбирам ли, че всичко което сте написали се гради само от един 1,52 минутен клип, изработен по време на репетициите? Ако – да, то не е коректно. Без лоши чувства, моля.

  4. Г-н Цонев, да разбирам ли, че всичко което сте написали се гради само от един 1,52 минутен клип, изработен по време на репетициите? Ако – да, то не е коректно. Без лоши чувства, моля.

  5. @Велмира: Клипът, както и снимките, би трябвало да ме мотивират да посетя представлението. Именно те, обаче, ме демотивираха да го направя.

  6. @Велмира: Клипът, както и снимките, би трябвало да ме мотивират да посетя представлението. Именно те, обаче, ме демотивираха да го направя.

  7. аз пък, въпреки че не бях съвсем убедена, че ще посетя този спектакъл, след това интригуващо писание със сигурност няма да го пропусна! благодаря!

  8. аз пък, въпреки че не бях съвсем убедена, че ще посетя този спектакъл, след това интригуващо писание със сигурност няма да го пропусна! благодаря!

  9. @kreskombinaciq: пак ли ще се окаже, че клипът, новият, е сниман по време на репетиция? Понеже не успя да промени мнението ми.

Оставете коментар