Categories
Шум зад кулисите

Номинации за „Аскеер“ 2009

Ако трябва да опиша с една дума номинациите за награди „Аскеер“, то тя би била „измъчени“.


Тази година на 23 май Фондация “Аскеер” за пореден път ще раздаде годишните си награди. Награди, които са „професионален, естетически жест към съсловието по своята вътрешноприсъща ценностна означеност, но и отстоявана етическа позиция, изключваща самонаграждаване или отличаване по интерес – икономически, идеологически, казионен.“

Ако трябва да опиша с една дума номинациите, които следват, то тя би била „измъчени“.
 

Водеща мъжка роля

  1. Малин Кръстев за ролята на Уокър/Нед в „Три дъждовни дни“ от Ричард Грийнбърг, постановка Владимир Люцканов, Театър 199 „Валентин Стойчев“
  2. Николай Урумов за ролята на Клов в „Краят на играта“ от Самюъл Бекет, постановка Лили Абаджиева, Театър 199 „Валентин Стойчев“
  3. Цветан Алексиев за ролите на Втори Приятел, Вехтошар, Кочияш, Григорий Григориевич Сторченко, Подкальосин и Великият Канцлер в ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“

Водеща женска роля

  1. Ирмена Чичикова за ролята на Мариане в Изкуството да смиташ боклука под килима“ от Ингмар Бергман, постановка Десислава Шпатова, Драматичен театър „Константин Величков“ – Пазарджик
  2. Росица Александрова за ролята на Мариане в Изкуството да смиташ боклука под килима“ от Ингмар Бергман, постановка Десислава Шпатова, Драматичен театър „Константин Величков“ – Пазарджик
  3. Снежина Петрова за ролите на Непознатата, Василиса Кашпоровна, Фьокла и кучето Меджи в ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“

Изгряваща звезда

  1. Александър Кадиев за ролята на Бруно във Великолепният рогоносец“ от Фернан Кромелинк, постановка Мариус Куркински, Малък градски театър „Зад канала“
  2. Димо Алексиев за ролята на Калигула в Калигула“ от Албер Камю, постановка Явор Гърдев, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна
  3. Елена Димитрова за ролите на Просякиня, Проститутка, Майката на Сторченко, Агафя Тихоновна и Дама в ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“

Поддържаща мъжка роля

  1. Владимир Пенев за ролята на Левон в Тихи, невидими хора“ от Яна Борисова, постановка Десислава Шпатова, Младежки театър „Николай Бинев“
  2. Захари Бахаров за ролята на Пип в „Три дъждовни дни“ от Ричард Грийнбърг, постановка Владимир Люцканов, Театър 199 „Валентин Стойчев“
  3. Стефан Мавродиев за ролите на Ной Т. Симънс – Кон и Пенсионер афроамериканец в Страхотни момчета“ от Дейвид Язбек и Терънс Макноли, постановка Владимир Люцканов, Младежки театър „Николай Бинев“

Поддържаща женска роля

  1. Албена Георгиева за ролите на Просякиня, Гувернантка, Проститутка, Първа сестра на Сторченко – Даря Григориевна, Aрина Пантелеймоновна и Софи и Мирослава Гоговска за ролите на Просякиня, Гувернантка, Проститутка, Втора сестра на Сторченко – Маря Григориевна, и Момиче с куче в ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“
  2. Ангелина Славова за ролята на Енджи в Тихи, невидими хора“ от Яна Борисова, постановка Десислава Шпатова, Младежки театър „Николай Бинев“
  3. Станка Калчева за ролята на Джанет Бърмайстър в Страхотни момчета“ от Дейвид Язбек и Терънс Макноли, постановка Владимир Люцканов, Младежки театър „Николай Бинев“

Сценография

  1. Васил Абаджиев за „Краят на играта“ от Самюъл Бекет, постановка Лили Абаджиева, Театър 199 „Валентин Стойчев“
  2. Венелин Шурелов за Родилно петно“ от Николай Коляда, постановка Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“
  3. Даниела Олег Ляхова за ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“

Костюмография

  1. Даниела Олег Ляхова за ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“
  2. Елена Иванова за „Балът на крадците“ от Жан Ануи, постановка Тиери Аркур, Народен театър „Иван Вазов“
  3. Петя Стойкова за Сухи сладки за черен следобед“ от Елизабет Стрикланд, постановка Бина Харалампиева, Малък градски театър „Зад канала“

Театрална музика

  1. Антони Дончев за Красотата спи“ по Шарл Перо и Зигмунд Фройд, постановка Стефан Москов, Малък градски театър „Зад канала“
  2. Асен Аврамов за ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“
  3. Калин Николов за Калигула“ от Албер Камю, постановка Явор Гърдев, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна

Режисура

  1. Десислава Шпатова за Изкуството да смиташ боклука под килима“ от Ингмар Бергман, Драматичен театър „Константин Величков“ – Пазарджик и за „Тихи, невидими хора“ от Яна Борисова, Младежки театър „Николай Бинев“
  2. Маргарита Младенова и Иван Добчев за ОООО – Сънят на Гогол“ по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ от Николай Василиевич Гогол, Театрална работилница „Сфумато“
  3. Явор Гърдев за Калигула“ от Албер Камю, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна

Най-добро представление

  1. Изкуството да смиташ боклука под килима от Ингмар Бергман, постановка Десислава Шпатова, Драматичен театър „Константин Величков“ – Пазарджик
  2. ОООО – Сънят на Гогол по „Невски проспект“, „Иван Фьодорович Шпонка“, „Женитба“, „Записки на лудия“ на Николай Василиевич Гогол, постановка Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница „Сфумато“
  3. Калигула от Албер Камю, постановка Явор Гърдев, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна

Статуетка за цялостен принос ще получи актьорът Георги Черкелов.

By Димитър Цонев

Аз съм Димитър Цонев и съм независим уеб стратег и анализатор — изследвам какво се е променило в дигиталния свят и как то дава отражения на бизнеса, както и за начини, по които да се подобри използването на новите технологии.

Също така съм дигитален футурист — следя за новите тенденции и начините, по които те ще окажат или вече оказват влияние на бизнеса и отделните потребители.

Повече за мен можете да прочетете на тази страница, а можете да се свържете с мен по някой от следните начини.

20 отговори на “Номинации за „Аскеер“ 2009”

Защото са непознати имена? Или не сте гледали представлението? И защо „ИЗМЪЧЕНИ“ номинации? – да го разбирам ли, че едвам са намерени???

Защото са непознати имена? Или не сте гледали представлението? И защо „ИЗМЪЧЕНИ“ номинации? – да го разбирам ли, че едвам са намерени???

Поредните номинации и тази година! Смешно,смешно и пак смешно! Докога едни и същи колеги ще се номинират за „Икари“, „ААСКЕЕРИ“ и други, не чак толкова достойни награди.То тази награда- „ААСКЕЕР“ вече е превърната като нещо ежедневно,тя отдавна не е престиж, защо да бъде,като едни и същи си ги раздават и едни и същи се номинират.Глупаво е! Огледайте се и наоколо! НЕДЕЙТЕ ДА СТЕ КАТО КОНЕ С КАПАЦИ.А ВИЕ, ЕКИПА ОТ ТЕАТЪР БЪЛГАРСКА АРМИЯ СЕ ПОРАЗМЪРДАЙТЕ МАЛКО И ВИЖТЕ НЕЩО НОВО,ВИЖТЕ НОВИ ЛИЦА,ПОПЪТУВАЙТЕ МАЛКО ИЛИ ПЪК,КАТО ВИ ДОЙДАТ НА КРАКА ПРОВИНЦИАЛНИТЕ ТЕАТРИ,ИДЕТЕ И ГИ ВИЖТЕ.ТАМ НЯМА ДА БЪДЕТЕ ИЗЯДЕНИ,НАПРОТИВ,ЩЕ ВИДИТЕ,ЧЕ И В ПРОВИНЦИЯТА ИМА ТЕАТЪР,ЗАЩОТО МНОГО ОТ ВАС СА ТРЪГНАЛИ СЪЩО ОТ ТАМ. Варна е единствния театър който номинирате,а тази година сте включили и Пазарджишкия театър.Недейте,разваляте списъка.С нетърпение чакам да видия номинациите и за 2010г.-пак ще са тези. Нали?!

Поредните номинации и тази година! Смешно,смешно и пак смешно! Докога едни и същи колеги ще се номинират за „Икари“, „ААСКЕЕРИ“ и други, не чак толкова достойни награди.То тази награда- „ААСКЕЕР“ вече е превърната като нещо ежедневно,тя отдавна не е престиж, защо да бъде,като едни и същи си ги раздават и едни и същи се номинират.Глупаво е! Огледайте се и наоколо! НЕДЕЙТЕ ДА СТЕ КАТО КОНЕ С КАПАЦИ.А ВИЕ, ЕКИПА ОТ ТЕАТЪР БЪЛГАРСКА АРМИЯ СЕ ПОРАЗМЪРДАЙТЕ МАЛКО И ВИЖТЕ НЕЩО НОВО,ВИЖТЕ НОВИ ЛИЦА,ПОПЪТУВАЙТЕ МАЛКО ИЛИ ПЪК,КАТО ВИ ДОЙДАТ НА КРАКА ПРОВИНЦИАЛНИТЕ ТЕАТРИ,ИДЕТЕ И ГИ ВИЖТЕ.ТАМ НЯМА ДА БЪДЕТЕ ИЗЯДЕНИ,НАПРОТИВ,ЩЕ ВИДИТЕ,ЧЕ И В ПРОВИНЦИЯТА ИМА ТЕАТЪР,ЗАЩОТО МНОГО ОТ ВАС СА ТРЪГНАЛИ СЪЩО ОТ ТАМ. Варна е единствния театър който номинирате,а тази година сте включили и Пазарджишкия театър.Недейте,разваляте списъка.С нетърпение чакам да видия номинациите и за 2010г.-пак ще са тези. Нали?!

Възможно ли е това – не откривам „Тапетите на времето“ на Юлия Огнянова в списъка с номинациите?! Шедьовърът на сезона е пренебрегнат?!

Без мен на купона тази година, армейци. Лапайте и пийте сами. Не ви ща мезетата от войнишката кухня и виното от манерките. Ще си пия уискито у дома – на изключен телевизор!

БОЙКОТ НА АСКЕРИТЕ! РАЗПРЪСНИ СЕ!

Възможно ли е това – не откривам „Тапетите на времето“ на Юлия Огнянова в списъка с номинациите?! Шедьовърът на сезона е пренебрегнат?!

Без мен на купона тази година, армейци. Лапайте и пийте сами. Не ви ща мезетата от войнишката кухня и виното от манерките. Ще си пия уискито у дома – на изключен телевизор!

БОЙКОТ НА АСКЕРИТЕ! РАЗПРЪСНИ СЕ!

Тази сутрин ме извикаха в Генералния щаб на Българската армия да ме кастрят за неуставни антиаскерски прояви. Особено смущаващо било, че съм издал командата ЗАЛЕГНИ една седмица, преди връчването „Аскееерите“. И сега всички членове на Фондация „Аскееер“ и всички номинирани лежали на земята в очакване да прозвучи командата СТАНИ, която аз така и не съм издал. Писах обяснение по въпроса, което предоставям на вашето внимание.

ОБЯСНЕНИЕ
от офицера от запаса Евок Севок – с чин „старши фазан“, придобит в Школата за запасни офицери в Шумен

Господин главнокомандващ,

Вие сте жертва на недостойна дезинформация. Преди един час се разминах в центъра на София с трима членове на Фондация „Ассскер“ – и тримата се държаха на краката си. По всичко личи, че напълно са изтрезнели от командата ЗАЛЕГНИ, която ги е заварила в сепарето на Трета полева микропитейна база „Бункера“. Вярно е, че тези хора вървяха на зигзаг, но то беше, не защото бяха мотани, а защото зигзагът е най-краткото разстояние между два бункера, а те като изрядни армейци, държаха на бързината на придвижването и целеха най-краткия път. Номинираните също са на крака – току-що един се изказа по радиото, а там интервютата не се излъчват от пода. Друг номиниран така профуча край мен с бронираната си кола, че едва не ме отнесе. Пешеходците на кръстовището „Раковска“- „Гурко“, които станаха свидетели на инцидента, още треперят и ми плюят в пазвата. Така че, шефе, не виждам причина да издавам команда СТАНИ.

Колкото до това, че в София има и налягали по земята хора – нека си лежат. Така няма опасност да бъдат уцелени от някоя случайна номинация, плод на приятелския огън между театралите.

С уважение:
ст.фазан Евок Севок

Тази сутрин ме извикаха в Генералния щаб на Българската армия да ме кастрят за неуставни антиаскерски прояви. Особено смущаващо било, че съм издал командата ЗАЛЕГНИ една седмица, преди връчването „Аскееерите“. И сега всички членове на Фондация „Аскееер“ и всички номинирани лежали на земята в очакване да прозвучи командата СТАНИ, която аз така и не съм издал. Писах обяснение по въпроса, което предоставям на вашето внимание.

ОБЯСНЕНИЕ
от офицера от запаса Евок Севок – с чин „старши фазан“, придобит в Школата за запасни офицери в Шумен

Господин главнокомандващ,

Вие сте жертва на недостойна дезинформация. Преди един час се разминах в центъра на София с трима членове на Фондация „Ассскер“ – и тримата се държаха на краката си. По всичко личи, че напълно са изтрезнели от командата ЗАЛЕГНИ, която ги е заварила в сепарето на Трета полева микропитейна база „Бункера“. Вярно е, че тези хора вървяха на зигзаг, но то беше, не защото бяха мотани, а защото зигзагът е най-краткото разстояние между два бункера, а те като изрядни армейци, държаха на бързината на придвижването и целеха най-краткия път. Номинираните също са на крака – току-що един се изказа по радиото, а там интервютата не се излъчват от пода. Друг номиниран така профуча край мен с бронираната си кола, че едва не ме отнесе. Пешеходците на кръстовището „Раковска“- „Гурко“, които станаха свидетели на инцидента, още треперят и ми плюят в пазвата. Така че, шефе, не виждам причина да издавам команда СТАНИ.

Колкото до това, че в София има и налягали по земята хора – нека си лежат. Така няма опасност да бъдат уцелени от някоя случайна номинация, плод на приятелския огън между театралите.

С уважение:
ст.фазан Евок Севок

Вашият коментар